Preskočiť na hlavný obsah

Daniela Olejníková: Liek pre Vĺčika

Liek pre Vĺčika bol pôvodne školským projektom Daniely Olejníkovej. Pomocou grantu Asociácie ilustrátorov (ASIL) a projektu startovac.cz nakoniec príbeh o Vĺčikovi vyšiel ako kniha.


Liek pre Vĺčika je útla knižka menšieho formátu (akurát do malých detských rúčok), príjemná na dotyk a v neposlednom rade nie je agresívne krikľavá ako väčšina detských kníh v našich kníhkupectvách.


V knihe prevažujú ilustrácie nad textom, preto je vhodná už pre najmenšie deti. Mimi sa zapáčila od prvého momentu a toto sú jej najobľúbenejšie časti.


Myšlienka knihy je o sile priateľstva. Vĺčika jedného dňa pichne včela a od tohto momentu sa mu zdá všetko rovnaké, všetko ho prestalo baviť, je smutný a nudí sa. Ostatní vĺčikovia nevedia čo sa s ním deje, nerozumejú mu, je sám. Jedného dňa mu na dvere zaklope Plamienka. Chce mu pomôcť, i keď ešte nevie ako. A tak skúšajú rôzne ingrediencie. Najskôr ich Vĺčik jednu po druhej je, neskôr z nich varia lekváry. Vĺčika z toho všetkého nakoniec rozbolí bruško. Preto Plamienka navrhne, aby išli ku nej domov a uvarí Vĺčikovi čaj na bruchabôľ, ktorý spolu v družnej debate pijú až kým Vĺčik od únavy nezaspí.

Nevedno, či to bolo čajom, spánkom alebo novým priateľstvom, no keď sa Vĺčik prebudil, bol opäť veselý :-)





Po zhliadnutí vnútra knihy váhate, či knihu zadovážiť vaším deťom? Zdajú sa vám ilustrácie až príliš "iné"? Alebo naopak. Priťahujú vás práve svojou inakosťou?


Liek pre Vĺčika
Text a ilustrácie: Daniela Olejníková
Bratislava, ASIL 2013


Komentáre

  1. objednala som ju tento týždeň a už sa na ňu veľmi teším, pretože som sama zvedavá na tie ilustrácie, ktoré sú tak trochu netradičné, ale tiež som na to podobne ako ty, že ma ilustrácie musia zaujať a ak ma obal nezaujme, nechcem ju... možno to niekedy nie je dobré, hodnotiť knihu podľa obalu a preto rada chodím po inšpirácie k tebe - či už tu alebo na koníkovi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja keď som prvý krát zbadala túto knihu, tak som ju hneď chcela mať, ale potom keď prišiel jej čas, tak veru som si nebola istá ako ju malá prijme. A vieš čo sa nedávno stalo? Upratovala som dcérke poličku, lebo pribudli do nej knihy, tak som sa ich tam nejako snažila napchať :-D a ona, že a kde je vĺčik? Hneď strachy kam som jej ho dala :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára