Preskočiť na hlavný obsah

Nezvyčajné povolania

Na knihu Nezvyčajné povolania som sa nesmierne tešila. Ešte minulý rok ma na ňu namotala Petra z blogu Opičí matka, ktorá ju má v origináli, teda v ukrajinčine. Bola som odhodlaná získať ju. A potom som sa dozvedela, že má vyjsť v slovenčine. To bolo radosti!


Kniha ma na prvý pohľad očarila nielen krásnymi ilustráciami, ale aj obsahom. Chlapec menom Andrej nám postupne predstaví svoju rodinu, ktorej členovia majú skutočne zaujímavé povolania. Ocko je paleontológ, dedko je čajový degustátor, jedna sestra je veterinárka a objímačka pánd, druhá je sklárka, bratranec je pilot teplovzdušného balóna. Jedno povolanie fascinujúcejšie, než druhé.


Každé povolanie zaberá v knihe tri dvojstrany - na prvej je povolanie predstavené, na ďalšej sú zobrazené pomôcky potrebné na vykonávanie danej profesie a na poslednej dvojstrane sú pre malých čitateľov pripravené rôzne úlohy. 


Detských kníh o povolaniach je mnoho a väčšinou sa zameriavajú na profesie ako predavačka, učiteľka, lekár, či stavbár. Samozrejme, sú to potrebné povolania a je dobré o nich deťom povedať. Avšak nebojme sa ukázať im, že existujú aj iné, netradičnejšie profesie a ľudia, ktorí sa nimi naozaj živia. 

Ešte taká pikoška - v knihe sú až traja starí otcovia.











Nezvyčajné povolania
Text: Alla Gutnichenko
Ilustrácie: Julia Kolomoets
Preklad: Marija Guliásová
Počet strán: 80
Ikar - Stonožka, 2019

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar - Stonožka.



Komentáre