Preskočiť na hlavný obsah

Moje malé more

Pred pár dňami som na sociálnych sieťach písala, že som zažila milé stretnutie s maliarkou, ilustrátorkou a grafickou dizajnérkou Petrou Štefankovou (Čmáranica a Machuľa), ktorej tvorba sa mi veľmi páči a nesmierne ju obdivujem. 

V Preventívnom centre v Onkologickom ústave sv. Alžbety v Bratislave má vystavených niekoľko obrazov. Stretli sme sa, aby mi priblížila pozadie ich vzniku a zároveň mi darovala jej knižnú prvotinu Moje malé more.


Kniha Moje malé more prostredníctvom kresieb, digitálnych ilustrácií a krátkeho textu rozpráva čarovný príbeh o malom Dankovi, ktorého fantázia zavedie z večerného kúpeľa vo vani rovno do mora kde zažíva rôzne dobrodružstvá. 


Danko pláva vo vode s rybkami a inými morskými potvorkami, zachráni veľrybu pred pirátmi, pomôže pelikánovi až sa dostane k tučniakom. Zima ho unaví a tu už ho čaká láskavá náruč mamy, ktorá ho vytiahne z vane, osuší a nežne uloží do postieľky.


Ak s deťmi čítate vždy a všade, môžete knihu Moje malé more vziať do kúpeľne, či k bazéniku na dvore a kým sa vaši malí námorníci a námorníčky budú čľapkať vo vode, môžete im z nej čítať. 








Petra Štefanková za ilustrácie v knihe získala ocenenie v súťaži časopisu 
Creative Quarterly 42 v New Yorku.


Moje malé more
Text a ilustrácie: Petra Štefanková
Vydavateľstvo Mgr. art. Petra Štefanková, 2016


Komentáre