Preskočiť na hlavný obsah

Vtáky našich lesov

Kniha Vtáky našich lesov je novinka nakladateľstva Edika (patrí pod spoločnosť Albatros Media). Dlho som váhala, či po nej siahnuť alebo nie nakoľko Mimi už zo zvukových leporel vyrástla (čochvíľa bude mať 5 rokov). Nakoniec moja zvedavosť vyhrala, povedala som si, že v rodine ju prípadne máme komu posunúť a objednala ju.


Anotácia ku knihe sľubuje reálne zvuky vtákov v nej obsiahnutých. Trochu som sa bála, či to bude naozaj tak, lebo viete ako je to s kvalitou zvukových leporel. Väčšina z nich je doslova hrozná, majú príšerné ilustrácie a neidentifikovateľné zvuky. 


Aby som vás už nenaťahovala, Vtáky našich lesov je skvelá a presne taká ako som dúfala, že bude. Zvuky vtákov sú reálne, zreteľné, dokonca so zvukmi lesa v pozadí. 
Nájdete v nej týchto 12 vtákov - Mlynárka dlhochvostá, Ďateľ veľký, Kukučka obyčajná, Brhlík obyčajný, Kolibiarik spevavý, Králik zlatohlavý, Myšiak hôrny, Sojka obyčajná, Holub hrivnák, Sýkorka uhliarka, Bažant obyčajný a Sova obyčajná. 


Každý operenec má v knihe priestor na jednu dvojstranu. Na pravej strane je jeho fotka (čo sa mi veľmi páči nakoľko pokiaľ ide o detské knihy o prírode, uprednostňujem tie s reálnym zobrazením rastlín a živočíchov), pod ňou rámček so zaujímavosťou z jeho života s názvom Vedeli ste, že...?.  Na ľavej strane knihy je krátka informácia zo života toho, ktorého vtáka, jeho latinský názov a potom skratkovite kde sa vyskytuje, akou potravou sa živí, z čoho má hniezdo, koľko vajec znáša, rozdiel medzi samčekom a samičkou a jeho dĺžka.
Pozadie každej dvojstrany je vlastne fotka prirodzeného prostredia, v ktorom vták žije.


Kým som nedržala toto zvukové leporelo v rukách a nevyskúšala ho s Mimi, myslela som si, že je určené pre deti tak do troch rokov. Po osobnej skúsenosti musím povedať, že by som ho zaradila pre deti škôlkarskeho veku a teda od 3 do 6 rokov aj vzhľadom na informácie v ňom obsiahnuté. Nebudem však klamať, zaujalo celú rodinu vrátane starých rodičov.


Odkedy som Mimi knihu dala, má ju stále pri sebe, každú chvíľu počúva zvuky. Naučila sa názvy všetkých vtákov, vymyslela hru, pri ktorej som si musela dať na tvár masku, ona mi zapla zvuk a ja som musela uhádnuť, ktorému vtákovi patrí, potom sme sa vymenili (nezdá sa to, ale je to celkom ťažká hra). Už má aj svojich vtáčích favoritov, sú to Kukučka, Sojka a Sova. Na jar ju berieme do lesa a ako Mimi povedala, budeme vtáčikov hľadať a pomocou knihy s nimi komunikovať.

Nižšie prikladám dve krátke videá, v ktorých sa Mimi s knihou blázni, je v nich dobre počuť zvuky, aby ste získali akú takú predstavu. 

Sojka obyčajná:



Sova obyčajná:



No a to by som nebola ja, keby som trochu nepátrala. V tejto edícii vyšli ešte ďalšie 4 knihy, tak len dúfam, že postupne vyjdú aj v slovenčine. Ktoré by ste brali vy? My určite o morských a nočných živočíchoch.



Vtáky našich lesov
Andrea Pinnington & Caz Buckingham
Edika, 2017



Komentáre

  1. Nesmej sa, ale objednavam mamine na Vianoce;-) Ma velmi rada vtaciky... ale ma doma aj malu vnucku, urcite sa kniha bude casto pocuvat:-) Diky:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To bude skvely darcek! A ked pridete na navstevu, vyuzijete aj vy :-)

      Odstrániť

  2. Díky za potvrzení, že ji mám koupit. :-) Nám by se moc líbili ti zahradní ptáčci a noční živočichové.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rado sa stalo a teda najlepsie by bolo ak by vysli vsetky, no nie? :-D

      Odstrániť
  3. paráda, ďalší darček na obzore..a chcem tie morské ešte ;-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára