Preskočiť na hlavný obsah

Mária Ďuríčková: Braček z tekvice a Sestričky z Topánika

Dnes sa s vami chcem podeliť o moju radosť. Radosť z toho, že sa mi podarilo kúpiť túto nádhernú, ale už vypredanú, knihu s dvoma milými rozprávkami od Márie Ďuríčkovej a s ilustráciami Jany Kiselovej-Sitekovej.


Rozprávky Braček z tekvice a Sestričky z Topánika nájdete v rôznych výberoch, napríklad aj v tomto, no ja som túžila práve po tejto knihe, pretože Braček z tekvice je tu v plnom znení (na rozdiel od výberu, v ktorom je len približne prvá tretina rozprávky), no najmä pre ilustrácie Jany Kiselovej-Sitekovej, ktorej práce sa mi veľmi páčia a sú pre mňa niečim výnimočným.


Samotné rozprávky sú o priateľstve a súrodeneckej láske. V prvej rozprávke medzi dievčatkom Dominikou a tekvicovým chlapčekom Kukulíkom, ktorý túži ísť veľmi do Dúhových hôr, no keď sa mu túžba splní pochopí, že najkrajšie miesto na svete je doma. V tej druhej medzi topánočkami Cupkou a Dupkou, bábikou Verunkou a mackom Medmedíkom.


Čítať obe rozprávky je ako pohladenie po duši, je v nich láskavosť a ten jazyk! Tak už dnešní spisovatelia veru nepíšu. Obohatí vás na slovnej zásobe, avšak text ostáva zrozumiteľný aj pre súčasného detského čitateľa. 


Obe rozprávky sú členené do kratších častí, pričom každá má svoj názov. Tým sa kniha stáva vhodnou na prvé samostatné čítanie, nakoľko toto rozdelenie textu dáva priestor na oddych malému čitateľovi a pomáha mu sa v texte ľahšie zorientovať. Osviežením sú tiež riekanky v oboch rozprávkach.


Mimi si obe rozprávky zamilovala od prvého písmenka a tak kniha rýchlo zaujala čestné miesto v našej detskej knižnici. Ak na knihu Braček z tekvice a Sestričky z Topánika natrafíte v bazári alebo v knižnici, neváhajte! Čaká vás krásny čitateľský zážitok.






Braček z tekvice
a
Sestričky z Topánika
Text: Mária Ďuríčková
Ilustrácie: Jana Kiselová-Siteková
Ikar, 2003


Komentáre