Preskočiť na hlavný obsah

Leonardo da Vinci, Fantastické vynálezy

Osobnosť Leonarda da Vinci je fascinujúca. Všetky jeho maľby, sochy, vynálezy obdivujú ľudia na celom svete. Keďže v animovaných rozprávkach je postava tohto všestranného umelca hojne využívaná, chcela som ho Mimi priblížiť. 


Pre začiatok som si vybrala novinku Leonardo da Vinci, Fantastické vynálezy, na ktorú som sa tešila už od minulého roka kedy vydavateľstvo Slovart avizovalo vydanie tejto knihy. Zaujala ma tým, že ide o pop-up knihu. Tie máme s mojou knihomilkou vo veľkej obľube. 


Kniha obsahuje šesť 3D modelov najznámejších vynálezov Leonarda da Vinci s náčrtkami a popiskami. Páči sa mi, že autor David Hawcock niektoré myšlienky Leonarda da Vinci zobrazil spôsobom akoby sme čítali zápisník slávneho umelca.


Samotné 3D modely sú efektné avšak jemné, vyžadujú šetrné zaobchádzanie. 
V knihe nájdete model hádam najznámejšieho vynálezu Leonarda da Vinci - ornitoptéra, čiže lietajúceho stroja, potom obrnený voz určený na boj, mechanického rytiera (pri ktorého konštruovaní sa prejavila Leonardova znalosť ľudského tela), mechanického leva (pri jeho zostrojení zas využil vedomosti z pozorovania prírody), mechanického vtáka (jeho najsilnejšia túžba bola lietať) a samohyb (akýsi vozík,ktorý sa dokázal hýbať sám).



Čo dodať na záver? Knižka Leonardo da Vinci, Fantastické vynálezy je parádna, s Mimi si ju musíme podchvíľou listovať a tešíme sa, že ju máme v knižnici.



Leonardo da Vinci, Fantastické vynálezy
Text, ilustrácie, 3D modely: David Hawcock
Slovart, 2018


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.



Komentáre