Preskočiť na hlavný obsah

Ján Uličiansky: Máme Emu

Po 24 rokoch vydavateľstvo Buvik urobilo dotlač knihy Máme Emu autora Jána Uličianskeho s ilustráciami Petra Čisárika, ktorá v roku 1993 získala ocenenie Najkrajšia kniha roka.
V roku 1995 bol natočený rovnomenný seriál, pozrieť si ho môžete napríklad TU.


Traja malí škôlkari - Edo, Miška a Alica - si vymyslia učiteľku menom Ema, ktorej meno vytvoria z prvých písmen svojich mien. V tých najnudnejších a najťažších chvíľach v škôlke sa Ema vždy objaví a naši malí hrdinovia s ňou zažijú rôzne dobrodružstvá. 


Ema je kontrastom k naozajstným učiteľkám v škôlke s príznačnými menami - Suchá a Siváková, ktoré sa s deťmi nechcú hrať, iba ich okrikujú a každý deň ich nútia chodiť po tom istom chodníku tam a späť, kým ony si veselo medzi sebou trkocú.


Vďaka Eme deti unikajú z každodenného stereotypu do sveta fantázie. Ema zosobňuje dokonalú učiteľku, ktorá sa s deťmi hrá a chápe ich detské duše. 
 

Nedávno mi Mimi povedala, že by chcela knihu, v ktorej by sa hlavná hrdinka volala ako ona - Miška. Veľmi sa preto potešila, keď zistila, že v knihe Máme Emu jedna Miška je a tak ju dobrodružstvá malých škôlkarov vtiahli ešte viac.




Máme Emu
Text: Ján Uličiansky
Ilustrácie: Peter Čisárik
Buvik, 2017


Kniha získala ocenenie Najkrajšia detská kniha jesene 1993.





Komentáre

  1. och, to vyzerá úžasne, Pojinko ďakuje za tip

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím ísť aj ja na návštevu k Tebe Pojinko, dlho som nebola pozrieť ako si nažívaš a čo čítaš :-)

      Odstrániť
  2. Dobry den, citali ste uz knihu Je Miška myška? Ja sice nie, no aj tam zrejme podľa názvu vystupuje Miska ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prave som knihu Je Miška myška skusila vygooglit a nasla som zverejnenu cast nazvanu Tatinek nechce poslouchat. Vyzerá to zabavne. Maju ju este na Martinuse a aj bazar sa mi zobrazil.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára