nedeľa, 11. decembra 2016

D. Lokšová, A. Kováčová: Moji zeleninkoví kamaráti

Aby si každé dieťa našlo v zelenine priateľa

Ilustrácie: Anna Černáková

Čo dokáže mama, 2016


Novinka na trhu Moji zeleninkoví kamaráti je jedna milá a chytľavá kniha pre deti, ktorú celú vytvorili šikovné maminy s hlavou plnou dobrých nápadov, vyšla vo vydavateľstve Čo dokáže mama. 
Zaujala ma na prvý pohľad, povedala som si, že by to bola skvelá cena v našej vianočnej súťaži. Dievčatá z Čo dokáže mama boli veľmi ochotné poskytnúť jeden výtlačok knihy a maľovanky, o ktoré teraz môžete zabojovať vo Vianočkách s Mimi a Pojinkom.

Aj keď...ehm...nie tak celkom.  Keďže som vždy zvedavá na názor mojej malej knihomilky, knihu Moji zeleninkoví kamaráti som jej prečítala hneď ako nám došla domov. Už keď zbadala prvý obrázok bola nadšená a knihu mi chcela vytrhnúť z ruky, čo som jej samozrejme nemohla dovoliť. Veď cena je cena, sluší a patrí sa ju odovzdať výhercovi v top stave. Takže dieťa moje len pozeralo a listovala som ja.

Musím ešte podotknúť, že Mimi nerada číta básničky, riekanky a podobne. Možno je chyba vo mne, možno neviem urobiť pekný a počúvateľný prednes. Neviem, no výsledok je taký, že čo i len dva riadky nejakého veršíku prečítam, Mimi si zapcháva uši. Preto som s napätím čakala ako prijme krátke básničky o zeleninke. A padla mi sánka. Nielen, že sa jej páčili, ona sa na nich rehnila! 
V tomto smere je top básnička o zemiaku:
Tučný krivý zemiačik, 
mamičkin je maznáčik. 
Cíti sa sťa v nebíčku, 
keď premení sa v kašičku.

Knihu sme prečítali celú a odložili. Mimi síce na mňa hádzala psie oči, ale čo už dieťa moje. Je to cena do súťaže, utri si slinku a choď sa hrať (títo malí knihomoli sú neskutoční).

Dnes som knihu Moji zeleninkoví kamaráti vytiahla opäť, že ju trochu pre vás nafotím a napíšem o nej pár riadkov. Zvedavosť ma opäť premohla. Bude sa Mimi páčiť tak ako prvý raz? Začítali sme sa a tentokrát veršíky sama dokončovala podľa svojej fantázie. Pri niektorých už ani nechcela, aby som čítala. Vytvárala si sama krátke básničky podľa obrázkov v knihe. Pomedzi ne hádzala na mňa tie psie očká a viete čo? Povedala som jej tajomstvo, že si knihu aj maľovanku môže nechať a ja do súťaže kúpim druhé, veď sme predsa tú knihu už dosť dochytali a veru nepatrí sa takú cenu odovzdať. 

Radosť mala neskutočnú, hneď sa musela pochváliť tatovi, ktorý práve kuchtil boršč plný zeleniny a ten si hneď overoval, či autorky nezabudli na cviklu. Veru nezabudli, dokonca pridali také druhy zeleniny, o ktorých sme počuli prvý raz. K nim zamiešali naozaj milé, výstižné ilustrácie a krátke veršíky, ktoré si aj najmenšia hlavička ľahko zapamätá.








2 komentáre:

  1. toto je milá a užitočná knižka! A Pojinkovým favoritom sa stala pirátska tekvica :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pirátska tekvica sa aj Mimi páči a aj špenát, preto som aj tú dvojstránku odfotila :-D Naozaj vydarená kniha, veľmi :-)

      Odstrániť