Preskočiť na hlavný obsah

Ciara Flood: Ti otravní králíci

Svojtka, 2015


Ti otravní králíci od autorky Ciara Flood je nesmierne vtipná kniha s poučným koncom. A nám dokonca pomohla pri prestupe do novej škôlky.


Hlavnými postavami príbehu sú uhundraný medveď a roztomilí zajkovia. Tí, krátko po prisťahovaní sa do medveďovho susedstva, neustále klopú na jeho dvere.
Ťuki, ťuk! 
Raz prosia o kvapku medu na koláč, inokedy o pomoc pri štiepaní dreva, či o výmenu knižiek. Medveďovi prasknú nervy a s krikom ich vyženie. Konečne má vysnívaný kľud.


 Až jedného dňa...
...nesmelé zaklopanie na dvere a košík za nimi. V ňom koláč, drevo, kniha a lístok. Od zajkov. 


A medveď sa rozhodol urobiť niečo, čo nikdy predtým neurobil. Šiel navštíviť svojich susedov. Odvtedy trávili medveď a zajkovia všetok čas spolu. Bolo to presne to, čo sa medveďovi páčilo.


S Mimi sme knihu Ti otravní králíci od jej kúpy čítali už niekoľkokrát, no ešte viac sme sa o nej rozprávali. Páči sa mi, že Mimi už začína nad príbehmi, ktoré čítame, uvažovať nahlas, delí sa so mnou o svoje dojmy. Mrzutý medveď ju na začiatku knihy rozosmieval, najmä keď som pri čítaní kričala: Nie! Nie! A nie! Jediné čo chcem, aby ste mi dali POKOJ!“ Milí zajačikovia zas roznežneli. Najviac nevedela pochopiť, že si s nimi medveď nechcel vymeniť knihy :-)


A ako som spomínala na začiatku, Ti otravní králíci nám pomohli pri prestupe do novej škôlky, ktorý Mimi zvládala celkom ťažko. Nemala záujem sa s niekym skamarátiť, nezaujímalo ju ako sa deti v škôlke volajú, no ja som si napriek tomu všimla, že keď som ju ráno odovzdávala pani učiteľke, jedno dievčatko sa k nej malo. Na druhý deň, cestou do škôlky, som Mimi pripomenula tento príbeh, aký bol medveď smutný keď bol sám a ako sa potom tešil z každého dňa, keď sa so zajkami skamarátil. Verte, či nie, dva dni na to nám Mimi doma zahlásila, že má v škôlke kamarátku Zuzku :-)


Aaa skoro som zabudla na jeden malý detail. Na každej strane v knihe nájdete malú myš. Po prečítaní príbehu sa skúste s deťmi vrátiť na začiatok a sledovať len túto myšku, čo stvára, bude to pre ne určite zábava :-)



Mimi mi nakázala, že tento obrázok, aj s tým nižšie, mám dať do recenzie, lebo že sa jej najviac páčia :-)

Ten zajo na medveďovom chrbte nemá chybu :-)



Komentáre

  1. a opäť som sa zaľúbila! :-) krásna kniha, ilustrácie aj myšlienka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je, ale chutná knižočka, už aj objednávam ☺

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára