Preskočiť na hlavný obsah

Petr Horáček: Butterfly

Walker Books, 2007


Neviem, či to robia aj vaše deti, ale to moje si vždy na obálke knihy pozerá, či vyšli ešte nejaké knihy z rovnakej edície. A potom na ne prstom ukazuje a pritom hovorí: Mám, mám, nemám, mám... (nemám sprevádzané veľavýznamným pohľadom).
Knihy Petra Horáčka nie sú výnimkou, i keď nejde o nejakú edíciu alebo viac dielov určitého príbehu. Na konci každej knihy totiž zvykne mať zobrazené ďalšie svoje knihy a Mimi vždy išla oči nechať na Butterfy. Nebola by som správna mama knihomilky, ak by som jej túto túžbu nesplnila, že áno :-)

Prvá reakcii Mimi, keď Butterfy zbadala, bola perfektná. Rozšírené oči vystriedal širokánsky úsmev a slová Po tej som túžila mama! A už sme spolu utekali do detskej izby, aby sme sa začítali do tohto síce krátkeho a jednoduchého príbehu, no o to farebnejšieho.

Dievčatko menom Lucy nájde krásneho motýľa. Celý deň sa s ním hrá, naháňa ho po záhrade, ale na druhý deň ho už nevie nájsť. Hľadá ho všade. Namiesto neho nájde ružovú dážďovku plaziacu sa po zemi, hnedého pavúka tkajúceho pavučinu, či včelu s fialovým pásikom.


Kniha je nielen pastvou pre oči, no opäť raz Petr Horáček použil otvory a tak sa telo hnedého pavúka otočením stránky zmení na telo zeleného chrobáka...


... bodkované lienky sa zmenia na oranžovú ulitu slimáka ...


... a zároveň na bodkované šaty Lucy...

..., ktoré sú tiež mlsnými fialovými húseničkami.

Motýľa však Lucy nevie nikde nájsť.

Na tejto dvojstránke sa skrývajú všetci, ktorých Lucy stretne pri svojom pri hľadaní motýľa. 
Skvelá hľadacia úloha pre deti :-)

A tak si ľahne do trávy a zrazu... vysoko na oblohe...


... zbadá krásneho farebného Motýľa!

A túto poslednú stránku som si prvý krát poriadne vychutnala. Škoda, že som nemala pri sebe fotoaparát :-)
Kým som otočila na poslednú stránku knihy, z ktorej na Mimi vykukol obrovský farebný papierový motýť, urobila som mierne napätie a trošku ju natiahla. Tie rozšírené oči od prekvapenia, ten jej xichtík a potom obrovská radosť! 
Bola a je z neho zakaždým nadšená, túli sa k nemu, obzerá si ako je ku knihe pripevnený a nezabudne dodať, že sa jej splnilo želanie :-)

Komentáre

  1. Tvoja malá Mimi má veľmi vyspelé reči! :-D Kniha je famózna, nádhera. Horáček opäť nesklamal, on to fakt vie, ach. Toto je must have!!!

    P.S.: Sú stránky zase ako "namaľované"?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. xixi, ďakujem :-) Papuľka jej už začína ísť riadne :-) Áno, opäť ako namaľované, úplná nádhera. Mimi si ju číta aj 3x denne :-)

      Odstrániť
  2. Skvělý tip na Horáčka! Děkuju za inspiraci :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hahaha, moje dítě dělá u Horáčkových knih totéž! :-D Mám, mám, nemááám, mámo, objednáme!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Hahaha, moje dítě dělá u Horáčkových knih totéž! :-D Mám, mám, nemááám, mámo, objednáme!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Odkedy som citala tuto recenziu velmi chcem knihu dcere kupit, chcem sa spytat ktoru verziu mas paperback alebo hardcover, lebo hardcover je tazko k zohnaniu. Tak ci aj v paperback su vyrezy a ten vyskakujuci motyl, lebo bez toho to nema zmysel ;) dakujem Petra

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára