štvrtok, 27. augusta 2015

Wilfried Gebhard: Prohlížej si - Hledej - Směj se

Grada, 2012


Obrázkovo-hľadacích kníh nikdy nie je dosť (i keď po mojom poslednom nákupe aj hádam hej :-D). Dnes mi prišli tri takéto kúsky a jeden po druhom vám ich postupne predstavím. A o ten posledný, o ten si aj zasúťažíme ;-) Ale pekne po poriadku.
Začnem knihou najhrubšou a to je zároveň aj to, čo ma na nej upútalo - má totiž až 96 stránok! Takže hľadania chtivé deti a ich rodičia si prídu na svoje :-) 
Navyše má niečo, čo iné obrázkové knihy nemajú - panoramatické obrázky. Keď som čítala anotáciu, vôbec som si nevedela predstaviť ako je to myslené, ale keď už som konečne držala knihu v rukách, pochopila som :-) Na jednej dvojstrane je výsek určitého prostredia (les, pole, ulica, rieka), ktoré po otočení stránky pokračuje. Čiže kniha je jeden dlhý pás obrázkov, čo je opäť skvelé na pozorovanie.


V knihe od Wilfrieda Gebharda: Prohlížej si - Hledej - Směj se nájdeme tri prostredia - vidiek, ulicu a vodu. Na každej dvojstránke sú dva-tri riadky textu, ktorým autor v krátkosti opisuje situácie na obrázkoch a zároveň ním podčiarkuje ich atmosféru.

Napriek tomu, že na jednej stránke môžete sledovať skutočne veľa rôznych detailov, ilustrácie nepôsobia prepchato. 
Páči sa mi, že v knihe sú zachytené také veci, s ktorými sa dieťatko ešte nestretlo (sprejeri, greenpeace), rôzne vtipnosti (krava lízajúca šoféra kabrioletu), tiež sa dozvie ako napríklad vyzerá práca lesníkov, farmárov, stavbárov, smetiarov, policajtov..., no sú v nej aj úplne bežné veci z každodenného života. Skrátka je tam toho tak veľa ako len na 96 stránkach môže byť :-)



















Obrázkové knihy tohto typu trénujú v deťoch pozorovacie schopnosti, sústredenie, pamäť, tiež pomáhajú pri rozširovaní slovnej zásoby. Vhodné sú pre deti od 1 do 99 rokov ;-) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára