Preskočiť na hlavný obsah

Marc Boutavant: Mouk

Hľadala som náučnú knihu o krajinách sveta pre najmenších. A našla. A nielen to. Je obrázková. Obsahuje nálepky. A je pekne ilustrovaná. Je skrátka skvelá. Volá sa Mouk.


Mouk je medvedík a jeho meno sa vyslovuje Muk. Ak pozeráte rozprávky na Českej televíznej stanici, tak tohto francúzskeho medvedíka už asi poznáte z animovaného seriálu. Ja síce ČT nepozerám a Mouka som nepoznala, no kniha ma ihneď zaujala pre farebnosť, štýl ilustrácií a spomínané nálepky, ktoré sú vyrobené z fólie. Preto sa dajú používať opakovane. 


A tiež ich môžete lepiť kde vám to len vaša fantázia dovolí: na okno, na zrkadlo, na ladničku... 
Nálepiek je približne 50. Napriek tomu, že sa s Mimi hráme (čítame) Mouka už pár dní, stále nedošiel rad na všetky a niektoré zatiaľ ostali nepoužité. Je ich naozaj veľa.


Mouk je obrázková kniha a zároveň encyklopédia, v ktorej sú informácie podané veľmi hravou formou. 


Kniha má príbeh, ktorý začína v Paríži, kde Mouk býva. Jedného dňa sa rozhodne odísť na cestu okolo sveta. Rozlúči sa s priateľmi, nasadne na bicykel a vyráža. 


Prejde rôzne krajiny a miesta: Laponsko, ostrov Hydra v Grécku, Saharu, Burkina Faso, Madagaskar, Indiu, Čínu, Japonsko, Austráliu a jej Klokaní ostrov, jazero Titicaca v Peru a nakoniec New York v USA.


Každej krajine a miestu je v knihe venovaná jedna dvojstrana. Je to zmes rôznych detailov, ktoré danú krajinu najviac vystihujú. Medvedík Mouk na každom mieste zažije nejaké dobrodružstvo, vďaka ktorému sa deti dozvedia veľa zaujímavých vecí. Napríklad akí obyvatelia v týchto krajinách žijú, spoznajú ich kultúru a prostredie. 
Vložené nálepky umožňujú deťom Moukov príbeh dotvárať podľa vlastnej fantázie. 



Nových informácií  je v knihe skutočne mnoho, niektoré sú na Mimi ešte zložité. Zatiaľ jej ich preto dávkujem postupne. Ak máte doma dieťa v škôlkarskom veku a hľadáte podobný typ náučnej knihy, Mouk je ideálna voľba.





Zopár nálepiek na získanie predstavy:





Mouk
Text a ilustrácie: Marc Boutavant
Axioma, 2014


Komentáre

  1. tiež som už objednala, vyzerá to tak, že si skôr plním ja svoje sny, a Luky sa k nim bude musieť prispôsobiť :D ale ja verím, že ho zaujmú knižky, ktoré mu nakupujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja takto stále kupujem knihy, že čo sa páči mne, musí sa aj Mimi :-D A zatiaľ to funguje. Myslím si, že keď od malička budú deti čítať pekné, kvalitné knihy, tak to budú brať ako samozrejmosť :-) Ale inak si vie Mimi obľúbiť aj hovadinu, stačí, že je na tom Macko Pu, Mickey Mouse alebo Cars a je spokojná :-)

      Odstrániť
  2. Krásna, určite k nám časom pribudne, v akom je jazyku?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. U nas zatial bez vacsej odozvy. ale asi ta moja mala dvojrocna "citatelka" len musi na nu dozriet :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. U nas zatial bez vacsej odozvy. ale asi ta moja mala dvojrocna "citatelka" len musi na nu dozriet :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môže byť, Mimi ju dostala ako 2 a pol ročná keď už dosť fičala na nálepkách, pri takto malých deťoch sa to mení zo dňa na deň :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára